UFO: Enemy Unknown
Készítő: Mythos Games, MicroProse
|
|
A 90-es évek egyik legikonikusabb taktikai és stratégiai játéka az UFO: Enemy Unknown. Néhányan talán az X-COM: UFO Defense címen is ismerik. A játék egy kettős nézetből épül fel: a globális stratégiai nézetben menedzseljük bázisunkat, kutatásainkat és légi csapatainkat, míg a földi bevetéseken egy izometrikus taktikai harc nézetben vezényeljük egységeinket az idegen lények elleni harcban. Az UFO: Enemy Unknown nagy népszerűségnek örvendett annak idején és számtalan folytatást és újraértelmezést kapott az évek során. A játék egyedi és kihívást jelentő mechanikájával, valamint a döntéseid súlyával egyaránt képes a játékosokat hosszú órákra lekötni. A földönkívüli invázió elhárítása közben a játékosok kénytelenek lesznek komoly döntéseket hozni, legyen az az, hogy mely városokat védik meg először, vagy hogy melyik katona marad életben egy adott misszióban. A remek grafika, az atmoszférikus zene és az izgalmas játékmenet miatt az UFO: Enemy Unknown ma is kötelező darab minden retro játékrajongó számára. (Az oldalra egy magyarított változat került.) | |
Ugh!
Készítő: Bonespark Software Artistic
|
|
Ez a játék is egy szép példa a régi játékok által nyújtott igazi játékélményre. Egy repülőtaxis ősembert irányítunk, akinek feladata az ősemberek különböző állomások közti szállítása. Nyílbillentyűkkel kell a helikopter szerű járművet irányítanunk, figyelve hogy ne ütközzünk, csapódjunk. A főbb nehézségeket a környezet adta meglepetések okozzák (alvó dinoszaurusz által csapott levegő, emelkedő vízszint, kis repülő dinoszaurusz, ...). Korához illő szép grafika, kellemes zene. Érdemes kipróbálni ezt a kiváló játékot! |
Ultima I
Készítő: Richard Garriott
|
|
Ultima I, későbbi nevén Ultima I: The First Age of Darkness. Ez a legelső számítógépes RPG játék. 1981-ben jelent meg hivatalosan Apple II-re, majd később számtalan platformra. 1987-ben jelent meg PC-re. Főhősünk lehet harcos, pap, varázsló vagy tolvaj, ezenfelül kiválaszthatjuk, hogy férfi vagy nő legyen, bár ez csak grafikai malőr :), ugyanis csak a főhős kinézete változik meg. Mivel efféle játékokkal nem szoktam játszani, így erről a játékról nem tudok sokat írni. Annyit tudok, hogy a szembejövő ellenségeket le lehet kaszabolni ("A" gomb és utána nyílbillentyűkkel kiválasztani, hogy melyik irányba sújtson le a karakter). Ha eléggé ismered ezt a játékot, és tudsz a játékhoz méltó szép bemutatást írni, akkor írd meg e-mailben (kezdőlap alja, mindig az aktuális e-mail cím látható ott), és kiteszem az oldalra a neveddel, ha kéred :). |
Urthwurm
Készítő: Bas de Reuver
|
|
Az alapkoncepciója az SFCave nevű játék, mely Windows3X/PalmOS rendszerekre volt elérhető. A játékmenet nagyon egyszerű, a vezérlés a szóköz billentyűvel történik. Cél, hogy végigmenjünk a 10 szinten. Ezt 3 különböző nehézségi fokozaton is megpróbálhatjuk. A grafika egy kicsivel lehetne jobb, bár az eredeti játékot így is felülmúlja. Remek játék! |